Bouřlivé léto se šťastným koncem

tisková zpráva, 5. září 2021

I přes covidová opatření a vrtochy počasí se Letním shakespearovským slavnostem podařilo dosáhnout návštěvnosti srovnatelné s předpandemickou érou. Věrným divákům a partnerům festivalu, v čele s generálním partnerem skupinou PPF, proto patří obrovský dík.

V pátek 3. září skončil další ročník Letních shakespearovských slavností. Letošní premiérou byla magická komedie Bouře režijního dua SKUTR, které svými inscenacemi Sen noci svatojánské a Romeo a Julie zaujalo diváky již v minulých letech. A Skutři zabodovali i letos. Imaginace, humor, poezie, muzikálnost a výkony Davida Prachaře, Elišky Křenkové, Zdeňka Piškuly, Marka Daniela, Josefa Poláška, Ondřeje Malého, Csongora Kassaie a dalších herců nadchly diváky i kritiky. Představení byla pravidelně vyprodána a Facebook a Instagram zaplavily návštěvnické vtípky o sledování Bouře v bouřlivém počasí.

Diváci v rolích meteorologů

Letošní ročník neměl na růžích ustláno, kromě omezení spojených s životem v pandemické době ho provázela právě nepřízeň počasí. Chladnější teploty a častý déšť naštěstí diváky neodradily – pláštěnky byly v pohotovosti a ve výsledku byla zrušena jen čtyři představení. Dvě v Praze a po jednom v Brně a v Ostravě. „Vliv počasí a hygienická opatření nicméně jednu zásadní změnu přeci jen přinesly. Přibylo diváků, kteří vyčkávají a nakupují vstupenky na poslední chvíli. Tento trend se objevil v loňském roce, a letos byl ještě výraznější. Zcela pochopitelná je opatrnost v souvislosti s covidem. Nechat se odrazovat negativními předpověďmi počasí je však škoda, neboť realita je často velmi odlišná od meteo odhadů v našich mobilních aplikacích. A navíc, i představení, při kterém zaprší, má své kouzlo,“ dodává s úsměvem umělecký ředitel Slavností Libor Gross.

Hra s čísly

Během léta navštívilo festival celkem 90 748 diváků, z toho 48 408 v Praze, 14 055 v Brně, 15 156 v Ostravě a 13 129 v Bratislavě. „Přes počáteční obavy z velmi pozvolného rozjezdu předprodeje jsme nadšeni, že byla návštěvnost velmi dobrá. V Praze je toto nadšení navíc ještě podtrženo, neboť kdo hraje v Praze divadlo, tak letos v létě hrál. Venku, uvnitř, všude. Zcela logický trend překreslil letní divadelní nabídku metropole, a proto jsme upřímně rádi, že jsme potvrdili pozici plenérového leadera,“ vysvětluje opět s úsměvem Libor Gross.

Jaký bude ročník 2022?

Pořadatelé věří, že radostný a normální. Že bude možné normálně nazkoušet novou inscenaci, že na ni diváci budou moci normálně zajít a že se vše usadí do klidu, pohody a radosti. Snad tomu přispěje i návrat na Purkrabství, kam se již všichni několik let upřímně těší. Na programu a jeho novinkách se pracuje, a jak je zvykem, pořadatelé zatím nic neprozrazují.

Partneři

Generální partner:  skupina PPF

Hlavní partneři: HOME CREDIT, CETIN

Hlavní mediální partneři: PRÁVO, FREKVENCE 1, NOVA

Partneři: STRABAG, HOFFMANN A ŽIŽÁK – OFICIÁLNÍ DEALER MERCEDES-BENZ, FILMSERVICELAUNDRYLAND PRAHA, HOTEL BELVEDERE PRAHA, ERPET, URBANLUX – VÝHRADNÍ DISTRIBUTOR CROCS PRO ČR A SR, ADVISIO

Mediální partneři: GLANC, VLASTA, NOVINKY.CZ, SCENA.CZ

Spolupořadatelé: SPRÁVA PRAŽSKÉHO HRADU, HLAVNÍ MĚSTO PRAHA, MĚSTSKÁ ČÁST PRAHA 1


V Praze jako doma
PPF - generální partner Letních shakespearovských slavností