Generální partner | ||
|
Finanční skupina PPF se coby silná finanční společnost na českém trhu profiluje mimo jiné i jako mecenáš kultury: zaměřuje se při tom na kvalitní, dlouhodobé projekty s cílem zvýšit jejich prestiž.
Není to ovšem pouze divadlo, které se těší přízni PPF. Finanční skupina PPF se zaměřuje také na špičkovou českou fotografii: vlastní unikátní sbírku snímků světoznámého fotografa Josefa Sudka a stála za velkorysou rekonstrukcí jeho ateliéru, který je od loňského roku přístupný veřejnosti. "Mně se líbí, že lepší a ušlechtilejší tvář světa," říká o partnerovi Slavností Jan Tříska. "Zcela přece zcela zřejmé, že pokud někoho zajímá Shakespeare nebo Sudek do té míry, aby do nich investoval svoje myšlenky i peníze, pak musí mít vytříbený cit pro krásné a nepomíjivé věci." K dalším společensko-kulturním aktivitám v péči PPF patří například i Žižkovské divadlo Járy Cimrmana nebo výstavy Paula Gaugina či architekta Jana Kaplického v pražské Národní galerii. V budoucnosti se chystá PPF své aktivity v kulturní oblasti ještě dále rozšířit - nejbližší metou je zatím rekonstrukce a otevření dalšího fotografického ateliéru, v němž kdysi pracoval František Drtikol. [Tiscali/Schok/PPF - 22. 5. 2002] |
Partner a charita
Tradičním partnerem Slavností je finanční skupina PPF, která coby mecenáš prestižních kulturních projektů podporuje tuto akci už tretím rokem. "Mne se líbí už to, že si vybrali právě divadlo a že je zajímá predevším kvalita," říká o finanční skupině PPF Jan Tříska. "A protože Slavnosti podporují stabilně a vytrvale, řekl bych, že jsou to podobně jako já bežci na delší trať." Finanční skupina PPF Slavnosti nejen velkoryse zaštiťuje, ale také nápaditě rozvíjí. "A to je v českém prostředí spíše ojedinelý prístup," říká o roli rozhodujícího partnera prestižní akce Michal Rychlý, výkonný ředitel Agentury Schok, která tento rok Slavnosti opět pořádá. Podobně jako loni, kdy byla z iniciativy PPF představení zdarma otevřena pro vozíčkáře, i tento rok bude mít celá akce charitativní rozměr: část z ceny vstupenek, zakoupených prostřednictvím pořadatelské Agentury Schok, bude věnována na konto PIPAN - speciální bilingvální mateřské školky pro sluchove postižené děti. "Jako partneři Shakespearovských slavností jsme vždy usilovali o to, aby měla tato akce rozmer nejen společenský a kulturní, ale také obecne humánní," ríká Ivan Lackovič, ředitel marketingu a komunikace skupiny PPF. "Loni jsme například umožnili vstup na představení zdarma všem vozíčkářum. Tento rok bude ve znamení premiéry Krále Leara a my se tentokrát rozhodli prospět dětem s vadu sluchu - tedy těm, kteří tuhle Shakespearovu hru ani její nový překlad Martina Hilského nejspíš nikdy dokonale neuslyší." Na konto bilingvální školicky, kde se jako v jediném zařízení tohoto druhu důsledně praktikuje dvojjazyčná výchova (tj. v mluveném a psaném jazyce společne se znakovou řecí), půjde nejvýše 10 Kč z jedné vstupenky. "Nejde o závratnou sumu," říká umělecký ředitel Agentury Schok, producent Alexej Pyško. "Když ale uvážíme, že jen loni navštívilo Slavnosti pres 40.000 diváků a že letos hrajeme ješte o jeden den v týdnu navíc, pak doufám na konci léta dojdeme k částce, která už v rozpočtu školky sehraje důstojnou roli." Jak dále uvádí Alexej Pyško, příspěvek pro PIPAN se do ceny lístku vůbec nepromítne - naopak: "Protože tyto vstupenky prodáváme coby pořadatelé Slavností přímo, přes vlastní prodejní sít, budou až o 20% levnejší než v ostatních předprodejích." |